ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ

Κατασκευάζεται νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου – Προσπάθεια ανατροπής της υπερσυγκέντρωσης δημοσίων έργων από μεγάλες εταιρείες

0

Ξεκινά η υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, με την πρώτη εργολαβία του έργου να προκηρύσσεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου (2015).

Η πρώτη τμηματική δημοπράτησή του, ανακοινώθηκε την Δευτέρα (30/11) από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση, για την πορεία του έργου, προς τον Ηλία Κουτσούκο, βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΔΗΜ.ΑΡ.).

Ακόμα ο υπουργός άφησε να εννοηθεί ότι με τη συγκεκριμένη διαδικασία, ανατρέπεται η υπερσυγκέντρωση των έργων στις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο που το 80% και άνω των έργων του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων έχουν έξι αναδόχους, μόνο τις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες» και σε άλλο σημείο της ομιλία του επισήμανε: «Προφανώς, να το πούμε για άλλη μία φορά, δε μιλάμε για κατάτμηση του έργου, αλλά για τμηματική δημοπράτηση».

Δεσμεύτηκε επίσης ότι «το έργο θα παραδοθεί στην ολότητά του» και κατήγγειλε ότι το χρονοδιάγραμμα που έθεσε για το έργο η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν πλασματικό. Υπογράμμισε δε στην συνέχεια, ότι «δεν πρόκειται για κατάτμηση του έργου, αλλά για τμηματική δημοπράτηση. Για να μη γίνονται παρεξηγήσεις και εντυπώσεις».

Το πρώτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, όπως ανέφερε ο ίδιος, είναι προϋπολογισμού 67.200.000 ευρώ με ΦΠΑ και περιλαμβάνει την κατασκευή από την χιλιομετρική θέση συν 66, συν 360 έως 74 συν 500, μήκους 8,14 χιλιομέτρων, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη, με διατομή αρτηρίας συνολικού πλάτους 21,30 μέτρα.

Τέλος ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε, αναφερόμενος στην εξέλιξη των τευχών δημοπράτησης: «Για να μην έχετε κάποια απορία και για τον σύμβουλο που πάρθηκε- είναι ότι έχει ολοκληρωθεί η διακήρυξη, ο αναλυτικός προϋπολογισμός –που δεν είχαμε αναλυτικό προϋπολογισμό με το προηγούμενο σύστημα-, το τιμολόγιο μελέτης και η τεχνική περιγραφή», για να συμπληρώσει ότι «εγώ αυτό που θέλω να δεσμευτώ, από την πλευρά μου, είναι ότι το έργο θα γίνει στην ολότητά του. Το πρώτο τμήμα του έργου ξεκινάει από τον Πύργου προς την Πάτρα και δεν είναι δρόμος για να συνδεθούν τα χωριά, είναι το πρώτο τμήμα του έργου Πάτρα-Πύργος, δηλαδή η συνέχιση του αυτοκινητόδρομου που θα έχουμε ολοκληρωμένη.

Κατά την ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται και η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου – Πύργου, η κατασκευή νέων και αναβαθμιζόμενων παράπλευρων και κάθετων δρόμων συνολικού μήκους περίπου 11 χ.λμ, με συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων, αποστράγγισης, έργα σήμανσης, ασφάλισης, περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, όπως γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι κ.λπ., έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης, πυρόσβεσης κ.λπ. καθώς και εργασίας πρασίνου. Επίσης θα σημειωθούν προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων.

Μέσα στα έργα προαίρεσης έχει ενταχθεί και η εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού Πάτρας-Πύργου μήκους 8 χιλιομέτρων, περίπου από τον κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία, προϋπολογισμού 3.400.000 ευρώ με ΦΠΑ.

About Author

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΟΣ

Comments are closed.

http://loukasvavitsas.gr