ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ

«Σκοτώστρες» οι δρόμοι στους 4 απο τους 5 νομούς της «Μυθικής Πελοποννήσου» – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΚ του Πολυτεχνείου Κρήτης

0

«Φιγουράρουν» στην 1η δεκάδα με τους πιο επικίνδυνους δρόμους, στην Πανελλαδική έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης
• Η Αρκαδία στην 3η θέση
• Η Λακωνία στην 6η θέση
• Η Κορινθία στην 7η θέση
• Η Αργολίδα στην 9η θέση

Να μια ακόμα πρωτιά της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στις τόσες άλλες! Είναι η μοναδική Πειριφέρεια στη χώρα που οι 4 από τους 5 νομούς της «φιγουράρουν» στην 1η δεκάδα των νομών που φέρουν το πλέον επικίνδυνο οδικό δίκτυο!
Τα στοιχεία αφορούν το έτος 2014 και εκπονήθηκαν από μελέτη του Πολυτεχνείου της Κρήτης. Αρκαδία, Λακωνία, Κορινθία και Αργολίδα καταλαμβάνουν αντίστοιχα την 3, την 6η, την 7η και την 9η θέση .
Την Μεσσηνία συναντούμε στον αριθμό 35 παρ ότι όπως σημειώνεται από τους μελετητές ο όγκος που δέχεται το δίκτυο της ( μαζί με την Ηλεία και την Αχαΐα) είναι μεγαλύτερος από των έτερων νομών.

ΚΑΙ ΟΜΩΣ! Στην Πελοπόννησο οι σταθμοί διοδίων φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, την ίδια ώρα που το κόστος του αντιτίμου επίσης αυξάνει. Οι δε διερχόμενοι στην Κορίνθου – Πατρών έρχονται αντιμέτωποι και με τσουχτερά διόδια και με ένα δρόμο καρμανιόλα που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί ωστόσο πληρώνεται «χρυσάφι»! Το υπόλοιπο δίκτυο, πέραν του εθνικού έρχεται να προσκρούσει στους τοπικούς άρχοντες όλων των βαθμίδων οι οποίοι μάλλον στη μοίρα του το έχουν παραδώσει, τα στοιχεία τούτο αποδεικνύουν άλλωστε!


Οι επικίνδυνες περιοχές

xartisΣτην πρώτη θέση των επικίνδυνων, για τροχαία, περιοχών βρίσκονται τα νησιά των Κυκλάδων, από την 7η του 2013 και την 3η του 2012. Ο ετήσιος απολογισμός ήταν 13 νεκροί, 78 σοβαρά τραυματίες και 123 ελαφρά.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα Δωδεκάνησα, από τη 17η του 2013, ενώ το 2012 ήταν στην 5η. Οι νεκροί αυξήθηκαν σε 27 από 20, οι σοβαρά τραυματίες σε 45 από 41 και ο αριθμός των ελαφρά τραυματισθέντων παρέμεινε σταθερός στα 136 άτομα.
Στην τρίτη θέση κατατάσσεται η Αρκαδία, που μαζί με τη Λακωνία (6η θέση), την Κορινθία (7η) και την Αργολίδα (9η) δημιουργούν στην ανατολική πλευρά της Πελοποννήσου ένα πολύ επικίνδυνο πέρασμα για κάθε οδηγό που χρησιμοποιεί το οδικό τους δίκτυο. Αντίθετα η Μεσσηνία (35η), η Αχαΐα (18η) και η Ηλεία (14η) βρίσκονται σε καλύτερες θέσεις, παρότι δέχονται μεγαλύτερο όγκο διερχομένων οχημάτων.

Η περιοχή της Αθήνας και το υπόλοιπο Αττικής βρίσκονται στην τέταρτη θέση από την όγδοη το 2013. Παρά το γεγονός ότι εμφάνισε οριακή μείωση στα θανατηφόρα και τους νεκρούς, είχε αύξηση στα ελαφρά ατυχήματα και τα ελαφρά τραυματισθέντα άτομα.

Μειώθηκαν τα τροχαία ατυχήματα και οι νεκροί

Κομμάτι δρόμου μεταξύ Σχίνου - Αλεποχωρίου

Κομμάτι δρόμου μεταξύ Σχίνου – Αλεποχωρίου

Το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης παρουσίασε, για 15η συνεχόμενη χρονιά, την ετήσια έκθεσή του (για το 2014) που αφορά το χαρακτηρισμό της επικινδυνότητας και την ταξινόμηση 51 Περιφερειακών Ενοτήτων της Ελλάδας, σύμφωνα με τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2014 καταγράφηκε μείωση σε όλες τις κατηγορίες, τόσο των ατυχημάτων όσο και των παθόντων. Σημειώνεται, επίσης, ότι συνεχίστηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών και έτσι σε σχέση με το 2010 έχουμε περίπου 5.000 λιγότερους παθόντες και 3.400 λιγότερα ατυχήματα. Παράλληλα μειώθηκε και το όριο των 800 νεκρών (799) ενώ πριν από πέντε χρόνια το 2009 είχαν καταγραφεί 1.463 νεκροί. Η σημαντικότερη μείωση παρουσιάζεται στα σοβαρά ατυχήματα (-19,2%) και στους σοβαρά τραυματίες (-18,8%).
Στην έρευνα αναφέρεται ακόμη ότι στη Λευκάδα δεν υπήρξε κανένα θύμα τροχαίου, ενώ από ένα σημειώθηκε στην Ευρυτανία και στη Ζάκυνθο. Οι μειώσεις δεν ήταν βέβαια ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Σε τρεις περιφερειακές ενότητες διαπιστώθηκαν αυξήσεις (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιωάννινα).
Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε νεκρούς καταγράφηκε στις Σέρρες, 147% (17 από 7) και η μεγαλύτερη μείωση στην Εύβοια, -51% (17 από 35) και στη Λάρισα, -44% (19 από 34).
Που συμβαίνουν τα ατυχήματα

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το πρόβλημα των ατυχημάτων, όπως διαπιστώθηκε και πέρυσι, μεταφέρθηκε στις περιοχές που το οδικό δίκτυο δεν είναι σε καλή κατάσταση και ιδιαίτερα στα νησιά, που το καλοκαίρι δέχονται πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών, κυκλοφορούν πολλά ενοικιαζόμενα δίκυκλα και το οδικό δίκτυο είναι κακώς συντηρημένο (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Επτάνησα).

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, οι αυξομειώσεις των τροχαίων ατυχημάτων από έτος σε έτος και η μεταβολή της θέσης επικινδυνότητας οφείλονται σε διάφορους παράγοντες. Επισημαίνεται δε πως ο εντοπισμός όλων των παραγόντων, που θα συνοδεύονται από μία ειδικότερη ανάλυση των παραμέτρων πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, θα υποδείξει τα παθογόνα αίτια, ώστε να οδηγηθούμε στη λήψη των απαιτούμενων προληπτικών μέτρων.

Τι λείπει ή τι χρειάζεται ακόμα να γίνει πρέπει να είναι ένα συνεχές ερώτημα που να βασανίζει τους υπεύθυνους. Υπάρχουν περιοχές που βελτιώθηκαν και μπορούν να γίνουν παράδειγμα για άλλες που επιδεινώθηκαν. Η διαχρονικότητα του προβλήματος μιας περιοχής πρέπει να ευαισθητοποιήσει τους αρμόδιους, ώστε να ληφθούν μέτρα και να δώσουν λύση στο πρόβλημα.

* Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης υπό την εποπτεία του καθηγητή Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη, ακαδημαϊκού Distinguished Research Professor, Audencia Nantes School of Management και προέδρου της Financial Engineering and Banking Society. Συνεργάστηκαν επίσης ο διδάκτωρ του Πολυτεχνείου Κρήτης Μιχαήλ Νικολαράκης και ο μεταπτυχιακός ερευνητής Νικόλαος Γιανναράκης.

About Author

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΣΙΟΡΩΤΑ

Comments are closed.

http://loukasvavitsas.gr