ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ

Χαμηλότερα από τους στόχους της Ευρώπης οι ρύποι νέων αυτοκινήτων το 2015

0

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2014 εκπέμπουν στο σύνολό τους χαμηλότερα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα από αυτά που είχαν θέσει οι υπεύθυνοι ως στόχο για το 2015.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε., λοιπόν, τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2014 εκπέμπουν λιγότερους ρύπους κατά 2,6%, σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2013. Τα επίπεδα αυτά, μάλιστα, βρίσκονται κατά 7 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο χαμηλότερα από τους στόχους που είχε θεσπίσει η Ε.Ε. για το 2015, καθώς τα νέα αυτοκίνητα του 2014 εκπέμπουν μόλις 123,4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο – ο στόχος της Ε.Ε. ήταν τα 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, λοιπόν, φαίνεται πως κάνουν καλή δουλειά, όσον αφορά στη μείωση εκπομπής ρύπων. Άλλωστε, από το 2010, όταν και ξεκίνησε το παρόν σύστημα μέτρησης, έως σήμερα, τα επίπεδα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 17 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (12%). Βέβαια, η αποστολή τους δεν τελειώνει εδώ, καθώς έχουν ένα νέο στόχο να εκπληρώσουν: τα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως το 2021.

Από την άλλη, δεν είχαν όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. τις ίδιες επιδόσεις στη μείωση των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Μόλις τα 17 από τα 28 κράτη διατήρησαν το μέσο όρο εκπομπής ρύπων από τα νέα αυτοκίνητα κάτω από τον στόχο των 130 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Ωστόσο, συνολικά, η Ευρώπη έπιασε τους στόχους της, σε μια χρονιά, μάλιστα, που οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά το 2007, στις 12,5 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι πλέον κυκλοφορούν ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ανάμεσα στα κράτη, πάντως, των οποίων οι οδηγοί επέλεξαν τα λιγότερο βλαβερά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, συγκαταλέγεται και η Ελλάδα. Ο μέσος όρος των ρύπων των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2014 στη χώρα μας δεν ξεπέρασε τα 108 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (ο δεύτερος χαμηλότερος μέσος όρος, μετά από αυτόν της Ολλανδίας). Παράλληλα, τα ντιζελοκίνητα οχήματα, τα οποία ευθύνονται για σαφώς μικρότερα επίπεδα ρύπανσης, αποτέλεσαν το 64% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας.

Στην Ευρώπη, τέλος, ταξινομήθηκαν περισσότερα από 38.000 ηλεκτρικά οχήματα, βοηθώντας ακόμη περισσότερο στη διατήρηση των ρύπων σε χαμηλά επίπεδα. Η Ελλάδα, όμως, παραμένει αρκετά πίσω στον συγκεκριμένο τομέα.

 Θωμάς Παπαδημητρόπουλος

 

About Author

inagreece

Comments are closed.

http://loukasvavitsas.gr