ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ

Ο Μιχάλης Μπότας είναι ο Digital Specialist που θέλεις να γνωρίσεις

0

Ρεπορτάζ – Συνέντευξη: Σπύρος Τσιγαρίδας – Φωτογραφίες: Λορένα Νάζο

Ψάξαμε στο LinkedIn να βρούμε τον πιο περιζήτητο Digital & Social Media Specialist στην Αθήνα και ομολογώ πώς δεν κουραστήκαμε πολύ. Είτε ψάχναμε seo, είτε adwords, είτε social media όλοι οι δρόμοι μας οδηγούσαν στον Μιχάλη…

Όταν τον πήραμε τηλέφωνο για να τον πείσουμε να μας μιλήσει δεν περιμέναμε επ’ ουδενί ότι είναι πραγματικά τόσο κουλ τύπος. Είναι μόλις 28 ετών, αλλά παρ’ όλα αυτά έχει ήδη στρέψει όλη την digital κοινότητα στο κομμάτι της διαφήμισης προς αυτόν.

Η αλήθεια είναι πως ήταν λίγο κλειστός στην αρχή, τόσο ώστε να πάρει το θάρρος και να μας πει: «πείτε μου το site σας για να δω τι κίνηση έχει και να επικοινωνήσω εγώ μαζί σας», αλλά απ’ ότι φαίνεται του άρεσε και έτσι δέχτηκε να πιούμε ένα καφεδάκι.

mixalis mpotas 2_

Έκανε την εμφάνιση του, στην πλατεία Αγίας Ειρήνης όπου είχαμε κλείσει το ραντεβού με μια vintage κόκκινη βέσπα η όποια έκανε μπαμ από χιλιόμετρα και χαιρέτισε σχεδόν όλο τον κόσμο.

mixalis mpotas 3_

Ομολογώ ότι με εξέπληξε ολίγον το στιλ του αλλά όπως με άφησε να καταλάβω αργότερα το ρετρό για αυτόν είναι life style. Η μεγαλύτερη έκπληξη μου όμως δεν ήταν αυτή. Είναι ότι γνώριζε μέχρι και την φωτογράφο που είχα μαζί μου, την Λορένα.

Του είπα να κάτσουμε για καφέ αλλά προτίμησε να τα πούμε στο στρογγυλό πεζούλι της πλατείας.

mixalis mpotas 4_

Ας μιλήσει η απομαγνητοφώνηση.

Μιχάλη ξεκινώντας από τα βασικά τι ακριβώς είναι αυτό που κάνεις και σε ποιους απευθύνεται;

«Καλησπέρα Σπύρο, κι ευχαριστώ πολύ για το βήμα που μου δίνεις. Επέτρεψε μου να μην μιλήσω τεχνικά για το SEO, τα Adwords ή τα social. Το ξέρεις άλλωστε κι εσύ πως πρόκειται για ένα τετριμμένο θέμα και δεν νομίζω να ενδιαφέρει κανέναν μια ακόμα ανάλυση.

Εγώ προσωπικά προσαρμόζω τα εργαλεία στα μετρά του πελάτη και αυτό το καταφέρνω επειδή δεν λειτουργώ βάση πεπατημένης, δηλαδή: «πάρε τα πάντα και πλήρωσε την ταρίφα».

Υπάρχουν πελάτες που έρχονται έτοιμοι να ξοδέψουν μια περιουσία και ζητάνε τα πάντα Web Site, Adwords, SEO, Social Media (όλα), YouTube channel, YouTube ads και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς και στην ουσία το μόνο που χρειάζονται είναι μια καμπανιά στο facebook που μετά βίας κοστίζει 300 ευρώ.

Η απάντηση λοιπόν στο τι κάνω εγώ είναι πως είμαι ειδικός στο να βρω τα εργαλεία που χρειάζονται ανά περίπτωση, και να τα χρησιμοποιήσω έτσι ώστε να έχεις το μέγιστο αποτέλεσμα γλιτώνοντας πολύ χρόνο κι ακόμα πιο πολύ χρήμα».

mixalis mpotas 6 (1)_

Τι πιστεύεις πως είναι αυτό που σε έκανε να ξεχωρίσεις στον χώρο και να έχεις σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τόσες επιτυχίες;

«Δυο πράγματα είναι αυτά που βλέπει ο κόσμος σε έμενα. Το πρώτο είναι ότι δεν πάω να του πουλήσω τίποτα που δεν χρειάζεται, του αναλύω την κατάσταση και πολλές φορές, αν πιστεύω πως το προτζεκτ δεν έχει την δυναμική, δεν το αναλαμβάνω.

Έχω απογοητεύσει κόσμο κάποιες φορές, αλλά δεν το μετανιώνω. Με τον καιρό καταλαβαίνουν κι οι ίδιοι πως το μόνο που έκανα ήταν να τους γλιτώσω λεφτά, κόπο και χρόνο και με ξανακαλούν.

Δεύτερο κι εξίσου σημαντικό είναι πως είμαι ιδιαίτερα αποφασιστικός. Με λίγα λόγια όταν πω για κάτι γίνεται, θα το κάνω ο κόσμος να χαλάσει! Αν υποσχεθώ νούμερα, θα υπάρξουν νούμερα. Αν υποσχεθώ πωλήσεις, θα υπάρξουν πωλήσεις. Αυτός είναι κι ο λόγος που χρειάζομαι χρόνο για να μελετήσω το εκάστοτε πρότζεκτ πριν χαράξω την στρατηγική».

mixalis mpotas 10 (1)_

Ποιο κατά την άποψη σου, είναι το πιο δυνατό εργαλείο διαφήμισης αυτήν την στιγμή;

«Αυτήν την στιγμή στο παιχνίδι υπάρχουν δυο μεγάλοι παίκτες: Η ανάγκη και η συνήθεια, δηλαδή η Google και το facebook. Ανάλογα λοιπόν με το πιο είναι το προϊόν σου, διαλέγεις και ομάδα. Επέτρεψε μου όμως, για να καταλάβει κι ο κόσμος να σου δώσω τρία παραδείγματα σχετικά με το που χρειάζεσαι την Google, που το facebook, και που και τα δυο.

Αν έχεις ένα κέντρο διασκέδασης κι από την επομένη εβδομάδα έχεις κλείσει τον Ρέμο, κάπως πρέπει να το μάθει ο κόσμος. Που συχνάζει λοιπόν ο πολύς ο κόσμος; Καλά μάντεψες, στο facebook!!

Αν όμως έχεις ένα μαγαζί με πλακάκια θα χρειαστείς την Google γιατί κάποιος χρειάζεται πλακάκια και αφού τα θέλει θα τα ψάξει.

Αν πάλι κάνεις σεμινάρια φωτογραφίας τότε όσο χρειάζεσαι το facebook τόσο χρειάζεσαι και την Google γιατί όσο κάποιος που θέλει να γίνει φωτογράφος θα ψάξει και θα τα βρει στην Google, άλλο τόσο ένας που το έχει στο μυαλό του αλλά δεν «καίγεται» θα τα δει μπροστά του στο facebook και πάλι θα τα επιλέξει».

mixalis mpotas 7 (1)_

Ποια είναι η γνώμη σου για τα προσωπικά δεδομένα και την καταπάτηση τους από τις τακτικές των social media;

«Σπύρο είναι πραγματικά αστεία ερώτηση. Δεν υπάρχουν πλέον προσωπικά δεδομένα και θα πάρω το facebook σαν αρχικό παράδειγμα. Πες μου εσύ, πιστεύεις πως υπάρχει κάτι που δεν ξέρει για σένα;;; Λοιπόν θα σου απαντήσω εγώ. Ξέρει τα πάντα: το πώς σε λένε, που μένεις, που βγαίνεις, με ποιους βγαίνεις, που δουλεύεις, με ποια τα ‘χεις, πότε τα φτιάξατε, τι ατάκες της είπες για να τη ρίξεις, πότε είναι τα γενέθλια της, πότε θα πατέ και που, ΤΑ ΠΑΝΤΑ!

Ελπίζω να μην θες να πιάσω και τη google γιατί αυτή κι αν ξέρει!!!»

Ξεψαχνίζοντας το πλούσιο βιογραφικό σου στάθηκα στο πρότζεκτ: «πρόμαχος», στην ταινία για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα η όποια έκανε μεγάλη επιτυχία όπου κι αν προβλήθηκε. Μπορείς να μου δώσεις μια εικόνα για αυτό το πρότζεκτ;

«Καταρχάς θα ήθελα να αναφέρω πως το εν λόγω πρότζεκτ το ανέλαβε η εταιρία www.wizzart.com.gr η όποια με επέλεξε να διαχειριστώ εγώ όλη την digital καμπανιά και το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ευχαριστήσω τον Σπύρο και την Χαρά κι από αυτό το βήμα.

Ας πάμε όμως στα νούμερα. Η καμπανιά είχε τόσο μεγάλη απήχηση που έφτασε σε συνδυασμό facebook ads και YouTube ads τα 520,000 views με 44% καθαρό engagement ανά 1000 ευρώ διαχειρίσιμου μπάτζετ καμπανιάς. Πραγματικά τρομακτικοί αριθμοί που δεν τους συναντάς εύκολα».

Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με αυτό το αντικείμενο τι του προτείνεις;

«Σπύρο θα σου μιλήσω λαϊκά. Το digital έχει πολύ… ψωμί στην Ελλάδα, αλλά βρίσκεται σε εμβρυακή μορφή. Για να φανταστείς, στη χώρα μας, κάνουμε ενέργειες που στο εξωτερικό τις έκαναν πριν από 1-2 χρόνια. Προσωπικά, συνιστώ και προτρέπω τα νέα παιδιά να ασχοληθούν με το digital marketing αφιερώνοντας ώρες στο να γίνουν απαραίτητοι στους εργοδότες τους…»

mixalis mpotas 8_

Στην Ελλάδα της κρίσης οι περισσότεροι ικανοί Έλληνες φεύγουν. Εσένα σου έχει περάσει ποτέ κάτι τέτοιο από το μυαλό;

«Δεν κατηγορώ τους ανθρώπους που φεύγουν από τη χωρά, ίσα-ίσα τους συγχαίρω για το κουράγιο τους. Θέλει πραγματικά. γερό στομάχι για να πας σε μια ξένη χωρά και να ξεκινήσεις από την αρχή.

Τώρα όσον αφορά έμενα, μπορώ να σου πω πως πρόσφατα δέχτηκα μια πολύ συμφέρουσα πρόσφορα από έναν όμιλο στην Σιγκαπούρη. Ομολογώ πως το σκέφτηκα και μάλιστα πολύ, αλλά όχι, γουστάρω Αθήνα, δεν την αλλάζω, δεν πάω πουθενά!»

Ένας συνάδελφος με πληροφόρησε ότι έχεις κάνει πολύ σοβαρές δημοσιογραφικές επιτυχίες. Μου ανέφερε κάποια ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτα ρεπορτάζ σου, κι έμεινα έκπληκτος όταν αντιλήφθηκα ότι είχα διαβάσει κάποια από τα θέματά σου κατά το παρελθόν. Παραθέτω δυο που πραγματικά με συγκλόνισαν:

Μεταξουργείο 2014: Οι κούκλες του δεκάρικου

Πλαστά χαρτονομίσματα στο κέντρο της Αθηνάς

Ποσό εύκολο ήταν -ή είναι- για σένα να «σκοτώσεις» τον δημοσιογράφο μέσα σου;

«Είμαι δημοσιογράφος, κινούμαι σαν δημοσιογράφος, συστήνομαι σαν δημοσιογράφος, ζω σαν δημοσιογράφος κάνω ρεπορτάζ, γράφω άρθρα, παίρνω συνεντεύξεις, λυπάμαι όμως όσο δεν μπορείς να φανταστείς που όλα αυτά τα κάνω πλέον για χόμπι. Εσύ ξέρεις πολύ καλά τι εστί να είσαι ένας άξιος νέος δημοσιογράφος σήμερα».

Κλείνοντας, θα ήθελα να μου πεις πως θα χαρακτήριζες εσύ ο ίδιος τον εαυτό σου;

«Γενικά δεν χαρίζω τίποτα! Για να πάρεις κάτι από μένα πρέπει να το κερδίσεις. Από το να σε βοηθήσω στη δουλειά σου μέχρι σεβασμό κι εκτίμηση. Δεν χαρίζω, ίσως επειδή κι έμενα κανείς δεν μου χάρισε τίποτα.»

Σημείωση: Ευχαριστώ από καρδίας τον Μιχάλη για την τιμή που μου έκανε και μοιραστήκαμε παρέα τα μυστικά της επιτυχίας του. Είναι πραγματικά σπάνιο (και συνάμα ευχάριστο) να βλέπεις τόσο νέους ανθρώπους πετυχημένους εν καιρό κρίσης.

Πρώτα απ’ όλα όμως, ανθρώπους που έχουν βάλει τόσο ψηλά τον πήχη της επιτυχίας, τη στιγμή μάλιστα που πατούν πάνω σε μια τόσο σαθρά δομημένη αγορά.

mixalis mpotas 1 kai 5_

About Author

inagreece

Comments are closed.

http://loukasvavitsas.gr