ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ

Αφιέρωμα F1: Οδηγός πρωταθλητισμού!

0

Η Mercedes φαντάζει και πάλι το φαβορί, με τις Ferrari, Red Bull και Williams να ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους, με στόχο να «εκθρονίσουν» τα «ασημένια βέλη».

Είκοσι μονοθέσια έχουν πάρει τη θέση τους στο grid. Το πόδι των «πιλότων» είναι στο γκάζι. Ανάβει το πρώτο κόκκινο φως, έπειτα το δεύτερο, το τρίτο, το τέταρτο, το πέμπτο. Τα φώτα σβήνουν. Η εκκίνηση στο Πρωτάθλημα της Formula 1 είναι γεγονός. Θα διατηρήσει ο Χάμιλτον τη θέση του; Μπορεί ο Ρόσμπεργκ να τον προσπεράσει;  Πόσο θα βοηθήσει ο Φέτελ τη Ferrari να επανέλθει στις επί Σουμάχερ δόξες της; Οι Williams των Μάσα και Μπότας θα είναι το ίδιο ανταγωνιστικές με πέρσι; Μπορούν οι Αλόνσο και Μπάτον να διεκδικήσουν τον τίτλο;

Ερωτήματα που θα απαντηθούν εν καιρώ, φανερώνοντας μόνο ένα κομμάτι της λύσης τους στην πρεμιέρα της σεζόν με το Grand Prix της Μελβούρνης. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία, τα οποία οδηγούν σε έναν ασφαλή δρόμο σκέψης για να φτάσουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην μελλούμενη πραγματικότητα.

«Βέλη» προς την κορυφή

Ο πρωταθλητής αρχίζει πάντα από τη θέση του φαβορί. Πόσο μάλλον, όταν έχει κατακτήσει τον τίτλο με την άνεση που το έκανε πέρσι ο Λιούις Χάμιλτον. Η Mercedes προσφέρει και φέτος, τόσο σε αυτόν όσο και στον Νίκο Ρόσμπεργκ, ένα αξιόπιστο (ιδίως σε ό,τι αφορά τον κινητήρα) και γρήγορο μονοθέσιο που τη δεδομένη στιγμή μοιάζει να είναι μπροστά από τους υπόλοιπους. Το σίγουρο είναι ότι όποια ομάδα ορέγεται τον τίτλο, θα πρέπει να βρει τρόπο να την ξεπεράσει.

1mercedes

Ανανεωμένοι «Ταύροι»

Η περσινή χρονιά ήταν η πρώτη μετά από την τετραετή κυριαρχία της, που δεν κατάφερε να αναδείξει τον παγκόσμιο πρωταθλητή, μένοντας μάλιστα στην 3η θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Η φετινή, μετά τη φυγή του Σεμπάστιαν Φέτελ με προορισμό τη Ferrari, αποτελεί την απαρχή μιας νέας εποχής, με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο σε ρόλο πρώτου οδηγού και τον Ντανιίλ Κβιάτ, να τον πλαισιώνει στο γκαράζ της Red Bull. Δύσκολα θα απειλήσει τη Mercedes, όπως άλλωστε έχουν παραδεχθεί και οι ίδιοι οι άνθρωποί της, ωστόσο αναμένεται να είναι και πάλι στους πρωταγωνιστές.

2red bull

Έγινε υπολογίσιμη δύναμη

Όταν έχεις κάνει μια ονειρεμένη χρονιά χωρίς να το περιμένουν πολλοί, τότε πρέπει προετοιμαστείς ακόμη πιο σκληρά για την επομένη, ώστε να αποδείξεις ότι αξίζεις τα εύσημα που πήρες. Σε αυτή τη θέση βρίσκεται η Williams. Με το ίδιο δίδυμο «πιλότων», αυτό των Φελίπε Μάσα και Βαλτέρι Μπότας, κρατώντας και τον κινητήρα της Mercedes, δείχνει έτοιμη να παλέψει τουλάχιστον για τη 2η θέση και να… βάλει δύσκολα στις Ferrari, Red Bull και Mercedes.

3williams

«Εποχή» Φέτελ

Μένοντας πιστή στην παράδοση που τη θέλει να «αρπάζει» ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί στην αγορά, αφού δε φείδεται χρημάτων, η  Ferrari επένδυσε στο Σεμπάστιαν Φέτελ, τα όνειρά της για επιστροφή στις δάφνες του παρελθόντος και το πρώτο της Πρωτάθλημα έπειτα από οκτώ χρόνια ανομβρίας. Έχοντας δύο παγκόσμιους πρωταθλητές στα κόκπιτ, αφού το άλλο μονοθέσιο το οδηγεί ο Κίμι Ράικονεν και δείχνοντας εμφανώς βελτιωμένη στις χειμερινές δοκιμές, η scuderia, δεν μπορεί  να μη συγκαταλέγεται στις διεκδικήτριες του τίτλου.

4ferrari

Η McLaren των αλλαγών

Έχοντας συνδέσει για πολλά χρόνια το όνομά της και την πορεία της στην F1 με τη Mercedes, η McLaren επιστρέφει μετά από δύο δεκαετίες στην τότε επιτυχημένη συνεργασία της με τη Honda. Επιλογή που αποτελεί ρίσκο, ωστόσο οι άνθρωποί της ευελπιστούν να λύσουν τα προβλήματα σύντομα. Σύμμαχοί τους σε αυτήν την προσπάθεια, η εμπειρία και η ικανότητα που προσφέρουν οι δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές, Φερνάντο Αλόνσο και Τζένσον Μπάτον, οι οποίοι θα είναι ομόσταυλοι για πρώτη φορά στην καριέρα τους, έχοντας ως κοινό σημείο το πέρασμά τους από την άλλοτε McLaren Mercedes. Θυμίζουμε ότι ο πρώτος δε θα «τρέξει» στη Μελβούρνη, αφού δεν έχει αναρρώσει πλήρως από το ατύχημά του στις δοκιμές της Βαρκελώνης και τη θέση του θα πάρει ο Κέβιν Μάγκνουσεν.

5mclaren

Κομπάρσοι με… ρόλο

Πέρα από τις ομάδες που έχουν βλέψεις για νίκες και για πρωταθλήματα, υπάρχουν και οι υπόλοιπες, οι οποίες ευελπιστούν να αδράξουν μια στιγμή ολιγωρίας των «μεγάλων» ή και τύχης που θα τους δώσει την ευκαιρία για ένα καλό πλασάρισμα και συγκομιδής βαθμών.

Στη λίστα αυτών των ομάδων ανήκει η Force India. Με όπλο της ένα πολύ καλό δίδυμο οδηγών, αυτό των Νίκο Χούλκενμπεργκ και Σέρχιο Πέρεζ και τον κινητήρα της Mercedes, έχει τα εχέγγυα να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από τους 155 βαθμούς που συγκέντρωσε το 2014.

6force india

Με στόχο τα καλά πλασαρίσματα θα αγωνιστούν και οι «πιλότοι» της Toro Rosso. Στα κόκπιτ της θυγατρικής της Red Bull, θα βρίσκονται οι «rookies» Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και Μαξ Φερστάπεν. Αμφότεροι ακολουθούν τα βήματα των πατεράδων τους στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τον δεύτερο να γίνεται και ο νεότερος οδηγός της Formula 1, προτού ακόμη κλείσει τα 18!

7toro rosso

Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί και η Lotus, η οποία άφησε τους κινητήρες της Renault για χάρη αυτών της Mercedes. Διατηρώντας τους Ρομέιν Γκροζιάν και τον Παστόρ Μαλντονάντο στις τάξεις της, θα επιδιώξει να περάσει τους 10 βαθμούς, που ήταν ο περσινός της απολογισμός.

8lotus

Για το τέλος αφήσαμε τις δύο ομάδες, που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, απλώς θα συμπληρώνουν το grid. Η Sauber, μετά το καταστροφικό 2014, όπου δεν μπόρεσε να πάρει κάποιο βαθμό, προχώρησε στην αλλαγή των οδηγών της, αντικαθιστώντας τους Εστεμπάν Γκουτιέρεζ και Άντριαν Σούτιλ, με τους πρωτάρηδες Μάρκους Έρικσον και Φελίπε Νασρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιος από τους δύο ίσως χρειαστεί να αποχωρήσει, καθώς ο Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε, κατέθεσε μήνυση, υποστηρίζοντας ότι εξασφάλισε τη θέση από πέρσι, όντας δοκιμαστής. Το κακό για τη Sauber είναι ότι ο Ολλανδός δικαιώθηκε και πλέον για να αποφύγει τα χειρότερα (κατάσχεση μονοθεσίων και υλικού) θα πρέπει να βρει μια συμβιβαστική λύση.

9sauber

Από την πλευρά της η Manor, εμπιστεύθηκε τα δύο μονοθέσιά της στους Ρομπέρτο Μέρχι και Γουίλ Στίβενς.

10manor

Αλλαγές σε  «μύτες» και κινητήρες

Σε ό,τι αφορά τους κανονισμούς, είχαμε και φέτος κάποιες αλλαγές. Η FIA, λοιπόν, αποφάσισε να κάνει ελκυστικότερο το ρύγχος των μονοθεσίων, το οποίο θα είναι χαμηλότερο από πέρσι, με τις αεροτομές να είναι περισσότερο ομοιόμορφες, κάτι που θα προσφέρει και μεγαλύτερη ασφάλεια. Επιπλέον, καταργούνται οι διπλοί βαθμοί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ενώ οι όποιες ποινές των οδηγών για τους κινητήρες δε θα μεταφέρονται στο επόμενο Grand Prix, αλλά θα εκτίονται στον τρέχων αγώνα, ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται. Οι κινητήρες που θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν στη διάρκεια της σεζόν θα είναι τέσσερις και πέντε αν γίνουν τελικά 20 αγώνες. Τέλος, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται από τα 600 στα 702 κιλά.

kentriki

Το καλεντάρι του 2015

Ημερ/νία          Grand Prix           Πίστα

13-15/3            Αυστραλίας     Άλμπερτ Παρκ
27-29/3            Μαλαισίας       Σεπάνγκ
10-12/4            Κίνας               Σανγκάη
17-19/4            Μπαχρέιν        Σακχίρ
8-10/5              Ισπανίας          Καταλούνια
22-24/5            Μονακό           Μόντε Κάρλο
5-7/6                Καναδά           Ζιλ Βιλνέβ
19-21/6            Αυστρίας         Σπίλμπεργκ
3-5/7                Μ. Βρετανίας Σίλβερστοουν
17-19/7            Γερμανίας        Χόκενχαϊμ*
24-26/7            Ουγγαρίας       Ουγγαρόρινγκ
21-23/8            Βελγίου           Σπα
4-6/9                Ιταλίας             Μόντσα
18-20/9            Σιγκαπούρης    Μαρίνα Μπέι
25-27/9            Ιαπωνίας          Σουζούκα
9-11/10            Ρωσίας            Σότσι
23-25/10          ΗΠΑ               Όστιν
30/10-1/11       Μεξικό            Ερμάνος Ροντρίγκεζ
13-15/11          Βραζιλίας        Ιντερλάγκος
27-29/11          Άμπου Ντάμπι            Γιας Μαρίνα

*Το Grand Prix της Γερμανίας, δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αν θα διεξαχθεί, λόγω οικονομικών προβλημάτων στις πίστες του Νίρμπουργκρινγκ και του Χόκενχαϊμ.

Στάθης Μασκαλίδης

About Author

inagreece

Comments are closed.

http://loukasvavitsas.gr